BigBayCon
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Feedback 2011

2 posters

Go down

Feedback 2011 Empty Feedback 2011

Post  Admin Sun Jul 03, 2011 6:03 pm

Här tar vi gärna emot feedback angående arrangemanget, hur vi gått till väga, annonsering och utläggande av information.
Både positiv och negativ uppskattas, så länge den är konstuktiv.

Admin
Admin

Posts : 4
Join date : 2011-06-17

https://bigbaycon.swedishforum.net

Back to top Go down

Feedback 2011 Empty Re: Feedback 2011

Post  sandpeop Sun Jul 17, 2011 8:17 pm

Stort tack för en helt grym helg!

I bilen på vägen till Sundsvall/Härnösand var vi rörande överrens om att det här var den bästa turneringen vi varit på, någonsin! Och då har vi ändå varit på en hel del turnerningar.

Det vi surrade om bland annat:

PLUS!
*Överlägsen lokal med bra ljus, ljudnivå och högt till tak (ingen gamer-luft)
*Bra kiosk med bra utbud och priser.
*Bra turneringsupplägg med tydlig och bra information om scenarion och dyl.
*Inbjudande atmosför från arrangörer och annan "kringpersonal"
*GRILLBUFFÈN!
*FRUKOSTBUFFÈN!
*Bra sovlokal med bra tillgång till smårum, duschar och fräscha toaletter.
*Kringarrarngemangen (sten- sax- påse-mästerskap, munchkin osv) Även här inbjudande stämning!

Utvecklingsområden:
*Hemsidan gjorde inte turnerningen rättvisa. ("vi har haft strul" och dyl) allt var ju klockrent på plats!
*Kanske kan man nyttja andra forum som stridshammaren och swfbr för att promota big bay con
*Kanske, bara kanske skulle man kunna tänka sig en reklam t-shirt med flottfläckar, en bild på en gris och texten "Big Baycon - Sveriges flottaste turnerning. Fan spin vidare på bacon-temat! Bacon-burgare på grillbuffén? Ja tack!

Stort tack! Vi ses absolut i Februari!

Med Vänliga Hälsningar/Jon Backlund - Svensk mästare i Sten- Sax- Påse, 2011

sandpeop
Guest


Back to top Go down

Feedback 2011 Empty Re: Feedback 2011

Post  Arrangör Emil Mon Jul 18, 2011 8:01 am

Very Happy Det tackar vi för.

Arrangör Emil

Posts : 1
Join date : 2011-07-13

Back to top Go down

Feedback 2011 Empty Re: Feedback 2011

Post  Zac -AAG Tue Jul 19, 2011 3:06 pm

Jag tyckte särskilt mycket om lokalen. Det jag tyckte vi kunna ha gjort bättre var att kanske sätt kiosken mot entrén istället för WHFB rummet för att få mer liv dit.

Vi borde fixa några andra bord i entrérummet, de små runda blev för små för att kunna spela vissa brädspel. (så att det fanns några extra över i ena förrådsrummet så det ska inte vara något problem.)

Jag tog själv upp mer utrymme än nödvändigt något jag planerar att bättre på nästa konvent. (mest pga 6mm bordet som vi till slut ändå inte hann nyttja.) Då "löser" vi ut fler stora bord också.

Force on Force gick väldigt bra att spela, kul att flera ville testa på.

Grillbuffén var grym, riktigt härligt kött och avbrott i spelandet, det var riktigt nice.

Medlemskaps-kioskbiljetterna var också väldigt bra, varför skulle inte vilja bli medlem då?

Apokalypsen går helt klart att bättra på, men det som blev av var jag rätt nöjd med. Jag lärde mig en hel del inför nästa tillfälle då, om jag ska ta hand om det igen, utlovar några fina scenarion.

Feedback 2011 32562747

Feedback 2011 32562746

Duschen i källaren var en stort plus, man regenererar mana så mycket fortare med dusch!

Sen så tyckte jag det var mysigt att det kom en försäljare till konventet, även om jag själv inte köpte något tyckte jag det gav mycket till atmosfären.

En sak jag hörde efterfrågades var ett TV-rum + soffa för folk att ta det lugnt, finns det utrymme kan det vara en kul grejj.

Jag vet inte vad alla i målarrummet tyckte, men jag hade gärna sett målarrummet på övre plan? Dock var det kanske bra för er att sitta i lugn och ro där nere.

Något att införskaffa vore ju kanske nån sån där klassisk "hillbilly" el-lykta för att få kål på myggen, då vi hade öppet pga värmen på fredagen.

Hoppas på att vi kan få denna lokal igen och använda den än mer effektivt, kanske om vi ber om att få förbereda mer kvällen innan?

Buggzapper? (tyranid-lasmine)
Feedback 2011 Bug_zapper

Zac -AAG
Guest


Back to top Go down

Feedback 2011 Empty Re: Feedback 2011

Post  Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum